KE KAŽDÉMU PÁRU KOŽENÝCH SANDÁLŮ PYTLÍK Z EKOLOGICKÉ BAVLNY ZDARMA

Všeobecné obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

PRO SPOTŘEBITELE

 

Článek I

Identifikační údaje

Ing. Mária Kanakis

Místo podnikání:          Novomeského 513/4, 949 12 Nitra, Slovenská republika

IČO:                             41898036

Registrováno:              v živnostenském rejstříku Okresního úřadu Nitra,
                                    číslo živnostenského rejstříku: 430-28482

tel..:                             +421 944 806 506

e-mail:                        info@maraki.cz

číslo účtu/IBAN:         SK2483300000002902446465

(dále jen Prodávající)

 

Dozorčí orgán:           

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj

Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1

e-mail: nr@soi.sk

tel. č. 037/772 02 16

fax č. 037/772 00 24

https://www.soi.sk

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

 

Článek II

Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího, který je spotřebitelem, při uzavírání smlouvy prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na webové stránce maraki.cz (dále jen „webová stránka“ nebo „e-shop). Tyto všeobecné obchodní podmínky se nevztahují na Kupujícího, který není spotřebitelem. Vztahy mezi prodávajícím a osobou, která není spotřebitelem, včetně obchodních vztahů uzavřených v rámci velkoobchodní činnosti, se řídí příslušnými právními předpisy a individuální smlouvou. (dále společně jen „VOP).

2. VOP upravují vybraná práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupní smlouvy na zboží uzavřené mezi smluvními stranami prostřednictvím elektronické komunikace (dále jen „Kupní smlouva).

3. VOP ve znění pozdějších dodatků jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.

4. Pro účely VOP jsou vybrané pojmy definovány takto:

  • Spotřebitel“ je fyzická osoba (navrhovatel uzavření Kupní smlouvy s Prodávajícím), která při uzavírání a plnění Kupní smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání,
  • Kupujícím“ se rozumí spotřebitel, který nakupuje zboží v e-shopu Prodávajícího,
  • Kupní smlouva“ je smlouva uzavřená podle § 588 a násl. a v souladu s § 52 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“), jejímž předmětem je úplatný prodej zboží prodávajícím kupujícímu a jejíž nedílnou součástí jsou VOP,
  • Smlouva uzavřená na dálku“ je smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím sjednaná a uzavřená výhradně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Kupujícího, zejména uskutečněním nákupu prostřednictvím e-shopu prodávajícího a e-mailové komunikace, případně telefonické komunikace mezi prodávajícím a kupujícím,
  • smluvní strany“ znamenají Prodávajícího a Kupujícího,
  • zbožím“ se rozumí výrobky nebo zboží nabízené Prodávajícím v e-shopu; pro účely VOP se zbožím rozumí také dárkový poukaz,
  • e-shop“ je počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží a služeb na dálku prostřednictvím elektronického zařízení, který je primárně určen osobám starším 16 let; osoba mladší 16 let může e-shop prodávajícího využívat pouze v případě, že k tomu dá souhlas její zákonný zástupce (rodič, opatrovník) na e-mailové adrese: info@maraki.cz,
  • Kupní cenou“ se rozumí prodejní cena zboží navýšená o náklady na dodání a další poplatky spojené s dodáním zboží Kupujícímu,
  • objednávka“ je návrh Kupujícího na uzavření kupní smlouvy na dálku (prostřednictvím internetu, webových stránek nebo e-shopu a prostředků elektronické komunikace), na jehož základě dochází k úplatnému prodeji zboží Kupujícímu. Součástí závazné objednávky je závazek zaplatit Kupní cenu,
  • registrací“ se rozumí vytvoření uživatelského účtu Kupujícího v e-shopu nebo na webových stránkách Prodávajícího, který obsahuje údaje Kupujícího v rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mailový kontakt a telefonní kontakt, přihlašovací údaje, prostřednictvím kterého může Kupující využívat následující služby: automatické předvyplnění některých údajů při nákupu, editace údajů o účtu (včetně dodacích adres), změna hesla, změna uložených oblíbených produktů, správa objednávek (historie objednávek), historie plateb a dokladů, slevy a hodnocení produktů.

5. Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím, které nejsou výslovně upraveny těmito VOP, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákon o ochraně spotřebitele), zákona č. 40/1964 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na dálku), zákon č. 102/2014 Sb. 22/2004 Z. z. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Z. z. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů ve znění zákona č. 284/2002 Z. z. (dále jen „Zákon o elektronickém obchodu), zákon č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o alternativním řešení spotřebitelských sporů) a další právní předpisy platné ve Slovenské republice.

6. Dokumentaci související s Kupní smlouvou je Prodávající povinen archivovat v souladu s platnými právními předpisy po dobu nejméně deseti let od jejího uzavření, nejdéle však po dobu stanovenou platnými právními předpisy, a to za účelem jejího úspěšného splnění a plnění povinností uložených Prodávajícímu právními předpisy v oblasti účetnictví. Dokumentace ke Kupní smlouvě nesmí být zpřístupněna třetím osobám, s výjimkou osob, které mají právo nahlížet do dokumentace ke Kupní smlouvě na základě zvláštního právního předpisu.

 

Článek III

Uzavření Kupní smlouvy

  1. Prodávající nabízí zboží na internetových stránkách e-shopu maraki.cz s uvedením jeho vlastností, dostupnosti a prodejní ceny.
  2. Prodejní cena zboží uvedená v rámci nabídky v e-shopu nezahrnuje poštovné a další náklady na doručení, které jsou zahrnuty v celkové Kupní ceně.
  3. Prodávající před uzavřením Kupní smlouvy, resp. před odesláním objednávky Kupujícího, jasným a srozumitelným způsobem současně na webových stránkách e-shopu oznamuje Kupujícímu:
    1. hlavní vlastnosti zboží,
    2. celkovou cenu zboží včetně všech poplatků (Kupní cena),
    3. informace o dostupnosti zboží (zboží, které není na skladě, nelze objednat),
    4. informace o tom, jak zboží používat a jak o něj pečovat,
    5. informace o době trvání Kupní smlouvy nebo o podmínkách ukončení Kupní smlouvy,
    6. informace o minimální době trvání závazků vyplývajících z Kupní smlouvy, pokud takové závazky Kupujícímu vzniknou,
    7. jakož i další zákonem požadované skutečnosti a veškeré informace důležité pro použití zboží, a to v rozsahu odpovídajícím použitému komunikačnímu prostředku.
  4. Kupující zašle Prodávajícímu návrh na uzavření Kupní smlouvy formou objednávky vytvořené v e-shopu. Kupující si vybere zboží, zvolí si z nabízených velikostí a upřesní množství zboží. Objednávku poté odešle Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“.
  5. Kupující je povinen před odesláním objednávky s poviností platby obeznámit se se zněním VOP a s povinností zaplatit Kupní cenu.
  6. Smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím se považuje za uzavřenou okamžikem přijetí objednávky Prodávajícím, tj. závazným potvrzením objednávky ve formě e-mailové zprávy zaslané Prodávajícím na e-mailovou adresu Kupujícího, není-li dohodnuto jinak. Kupující je povinen před odesláním objednávky zkontrolovat správnost zadaných údajů. V případě podezření na nesprávnost osobních údajů Kupujícího může Prodávající kontaktovat Kupujícího za účelem ověření správnosti údajů.
  7. Prodávající a Kupující mohou po vzájemné dohodě uzavřít Kupní smlouvu s podmínkami odlišnými od objednávky kupujícího. Za dohodu Prodávajícího a Kupujícího se považují individuálně sjednaná smluvní ustanovení, jejichž obsah může Kupující ovlivnit. Dodání zboží na základě takové dohody není kvalifikováno jako setrvačný prodej, který je považován za nekalou obchodní praktiku, a to z důvodu, že Kupující se s Prodávajícím výslovně dohodl na dodání náhradního zboží.
  8. Fakturační údaje kupujícího nelze po odeslání objednávky zpětně měnit, pokud se strany nedohodnou jinak.
  9. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou, která končí dodáním zboží a zaplacením Kupní ceny. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího vyplývající z Kupní smlouvy, pokud jde o reklamační podmínky a jiné právní nároky Kupujícího.
  10. Platnou a účinnou Kupní smlouvu (včetně dohodnuté Kupní ceny) lze změnit nebo zrušit pouze na základě dohody stran nebo ze zákonných důvodů.

 

Článek IV

Práva a povinnosti Prodávajícího

  1. Prodávající má právo:
    1. za řádné a včasné zaplacení Kupní ceny Kupujícím za objednané zboží;
    2. upravit ceny zboží nabízeného v e-shopu; úprava ceny zboží se nevztahuje na zboží, které je předmětem již uzavřené Kupní smlouvy,
    3. zrušit objednávku nebo nepřistoupit k uzavření Kupní smlouvy (případně od Kupní smlouvy odstoupit), pokud Kupující v objednávce uvedl nepravdivé nebo nesprávné údaje, které nelze ověřit, např. nesprávnou e-mailovou adresu, telefonní kontakt nebo nesprávnou či neexistující adresu, a z tohoto důvodu není možné objednávku vyřídit a/nebo pokud Kupující objednal zboží nad rámec obvyklého množství, a to bezodkladně poté, co tuto skutečnost zjistí. Pokud Kupující zaplatil zálohu, Prodávající ji vrátí Kupujícímu do 14 dnů od zrušení objednávky (nebo odstoupení od Kupní smlouvy).
  2. Prodávající si vyhrazuje právo sjednat individuální podmínky spolupráce na základě dohody s Kupujícím.
  3. Prodávající je povinen:
    1. umožnit Kupujícímu registraci v e-shopu,
    2. zajistit, aby zboží bylo v souladu s právními předpisy platnými v Slovenské republice,
    3. dodat Kupujícímu objednané zboží v odpovídající kvalitě, dohodnutém množství a za podmínek dohodnutých s Kupujícím v Kupní smlouvě.
  4. Prodávající je povinen zajistit odpovídající ochranu osobních údajů kupujícího ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zákona č. 18/2018 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů. Zásady ochrany osobních údajů jsou uvedeny zde: https://www.maraki.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/ .

 

Článek V

Práva a povinnosti Kupujícího

  1. Kupující má právo na:
    1. dodání zboží v odpovídající kvalitě, požadovaném množství a za dalších podmínek dohodnutých s Prodávajícím na základě Kupní smlouvy,
    2. bezplatnou registraci v e-shopu na webových stránkách Prodávajícího, jakož i její zrušení,
    3. bezplatní přihlásení k odběru newsletteru Prodávajícího, jakož i zrušení odběru a/nebo zrušení odběru newsletterů zasílaných Prodávajícím,
    4. poskytnutí pomoci ze strany Prodávajícího.
  2. Kupující je povinen:
    1. zaplatit Prodávajícímu dohodnutou Kupní cenu za objednané zboží,
    2. vyzvednout zboží na místě dohodnutém v Kupní smlouvě,
    3. v případě potřeby potvrdit převzetí dodaného zboží (např. kurýrovi),
    4. nepoškodit pověst Prodávajícího,
    5. oboznámit se se záručními podmínkami zboží, včetně pokynů k péči, a poté tyto informace důsledně dodržovat.

 

Článek VI

Registrace Kupujícího

  1. Registrace Kupujícího na webových stránkách e-shopu je dobrovolná a bezplatná.
  2. V e-shopu se mohou zaregistrovat a vytvořit si zákaznický účet pouze Kupující starší 16 let. Osoba mladší 16 let se může zaregistrovat pouze v případě, že její zákonný zástupce (rodič, opatrovník) udělí souhlas na e-mailové adrese: info@maraki.cz.
  3. Registrace v e-shopu není podmínkou pro uzavření Kupní smlouvy.
  4. Kupující je povinen při registraci vyplnit požadované údaje pravdivě, přesně a úplně.
  5. Kupující odpovídá za správnost, pravdivost a průběžnou aktualizaci všech svých registračních údajů.
  6. Po úspěšné registraci se Kupující může přihlásit ke svému účtu pomocí svých přihlašovacích údajů. Přihlašovací údaje jsou důvěrné.
  7. Registrace v e-shopu umožňuje kupujícímu upravovat osobní údaje, sledovat historii objednávek, historii plateb, hodnocení produktů
  8. Kupující je povinen neprodleně informovat Prodávajícího o jakémkoli podezření na zneužití jeho registračních údajů třetí osobou.
  9. V případě důvodného podezření je Prodávající oprávněn zablokovat registrovaný účet Kupujícího a v případě potřeby požádat Kupujícího o změnu přihlašovacích údajů.
  10. Prodávající neodpovídá za škody způsobené Kupujícímu a/nebo třetím osobám v souvislosti s registrací v důsledku chyby na straně Kupujícího.
  11. Prodávající je oprávněn kdykoli zrušit registrovaný účet Kupujícího bez udání důvodu, a to i bez předchozího upozornění Kupujícího, pokud činnost Kupujícího ohrožuje zájmy Prodávajícího a pokud Kupující provádí činnosti, které negativně ovlivňují funkčnost a efektivitu e-shopu.
  12. Registrace kupujícího je ukončena:
  1. ukončením poskytování registrační služby Prodávajícím,
  2. zrušením registrace na žádost Kupujícího, o zrušení registrace lze požádat e-mailem na adrese: info@maraki.cz .
  3. zrušením registrace Prodávajícím z důvodu porušení podmínek používání registrovaného účtu,
  4. úmrtím Kupujícího.

 

Článek VII

Dodání zboží

  1. Obvyklý způsob doručení zboží Prodávajícím Kupujícímu je prostřednictvím doručovací společnosti (kurýra), prostřednictvím přepravní platformy doručením na zvolené místo dodání (Zásilkovna), pokud se strany nedohodnou jinak.
  2. Pokud je na výslovnou žádost Kupujícího sjednán jiný způsob dodání objednaného zboží, než je uvedeno v těchto VOP, hradí Kupující v případě odstoupení od Kupní smlouvy v zákonné 14denní lhůtě rozdíl mezi Kupujícím zvoleným způsobem dodání a nejlevnějším běžným způsobem dodání nabízeným Prodávajícím, tj. Kupující hradí rozdíl mezi Kupujícím zvoleným způsobem dodání a nejlevnějším běžným způsobem dodání nabízeným Prodávajícím.
  3. Dodací lhůta závisí na aktuální dostupnosti zboží, provozních možnostech Prodávajícího a platbě. V případě zboží označeného "Skladem" je zboží odesláno k expedici obvykle do 3 dnů (maximálně 30 dnů) od:
    1. zaplacení Kupní ceny, tj. po připsání Kupní ceny na účet Prodávajícího, pokud si Kupující zvolil platbu bankovním převodem nebo platební bránou,
    2. uzavření Kupní smlouvy, pokud si kupující zvolil platbu při dodání.
  4. Obvyklé doručení zboží kurýrem nebo prostřednictvím přepravní platformy společnosti Zásilkovna nebo PPL kupujícímu je nejpozději do 14 dnů od odeslání zboží k přepravě.
  5. Prodávající je oprávněn účtovat Kupujícímu náklady na dodání zboží, které Kupující uvedl při vytvoření objednávky.
  6. Prodávající je povinen dodat zboží na místo uvedené v objednávce a Kupující je povinen zboží na tomto místě převzít.
  7. Prodávající může Kupujícímu zaslat zboží, které je ihned k dispozici, a zbytek objednávky dodat dodatečně v zákonné lhůtě, avšak za předpokladu, že Kupujícímu nebudou účtovány žádné další náklady na dodání, než které byly dohodnuty v Kupní smlouvě.
  8. Kupující je povinen zkontrolovat zboží bezprostředně po jeho dodání za přítomnosti dopravce nebo bezprostředně po převzetí zboží z výdejního místa balíku. V případě poškození zboží nebo jeho obalu je Kupující povinen, nejlépe za přítomnosti kurýra nebo pracovníka výdejního místa Zásilkovne, sepsat zápis o poškození zboží, který zašle Prodávajícímu do 24 hodin od převzetí zboží.
  9. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží jeho převzetím v dohodnutém místě dodání uvedeném Kupujícím v objednávce a současně úplným zaplacením Kupní ceny Kupujícím.
  10. Nebezpečí škody na zboží, které je předmětem uzavřené Kupní smlouvy, přechází na Kupujícího v okamžiku, kdy zboží převezme od Prodávajícího, nebo jím pověřené osoby.
  11. Ke každému zboží zakoupenému u Prodávajícího je při dodání Kupujícímu vystaven doklad o koupi (faktura), který slouží zároveň jako záruční doklad (záruční list).

 

Článek VIII

Kupní cena a platební podmínky

  1. Kupující má možnost seznámit se s prodejní cenou zboží a celkovou Kupní cenou před odesláním objednávky s povinností platby.
  2. Za objednané zboží v e-shopu je možné zaplatit následujícími způsoby:
    1. platba při doručení – platba dobírkou (platba přímo kurýrovi nebo na výdejním míste Zásilkovny),
    2. platba prostřednictvím platební brány, zboží bude odesláno k expedici až po obdržení peněžních prostředků na účet Prodávajícího,
    3. platba bankovním převodem (na základě zálohové faktury), zboží bude odesláno k expedici až po obdržení peněžních prostředků na účet Prodávajícího nebo po obdržení potvrzení o úspěšné platbě,
  1. Prodávající si vyhrazuje právo poskytnout Kupujícímu slevu z prodejní ceny zboží formou slevového kupónu.
  2. Poskytnuté slevy se vypočítávají z prodejní ceny zboží a nelze je kumulovat.
  3. Prodávající je oprávněn připočíst poplatek za doručení ve výši:
    1. za doručení kurýrem Zásilkovny 92 Kč,
    2. za doručení do výdejního místa Zásilkovny 72 Kč.  
    3. za doručení kurýrem PPL 96 Kč.
  1. Prodávající je oprávněn připočíst k prodejní ceně zboží poplatek za platbu na dobírku ve výši 25 Kč.
  2. Prodávající se může s Kupujícím dohodnout i na jiném než standardním (výše uvedeném) postupu zasílání zboží nebo služeb, jakož i na cenách za tyto služby. Dohoda Prodávajícího a Kupujícího se považuje za individuálně sjednaná smluvní ustanovení, jejichž obsah může Kupující ovlivnit.
  3. Náklady vzniklé Kupujícímu v souvislosti s využíváním služeb elektronických komunikací (např. internetové připojení, telefonická komunikace) nese v plné výši Kupující.
  4. Akční ceny jsou platné do vyprodání zásob při stanoveném počtu kusů akčního zboží nebo po dobu uvedenou v akční nabídce Prodávajícího.

 

 

Článek IX

Reklamační řád – Práva z vadného plnění

Část A) Úvodní ustanovení

  1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy a v souladu s ustanoveními VOP části Reklamační řád (dále jen reklamační řád).
  2. Při uplatňování práv z vadného plnění postupuje Prodávající v souladu s reklamačním řádem.
  3. Kupující je povinen se před odesláním reklamace seznámit s aktuálním zněním reklamačního řádu.
  4. Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, které je předmětem Kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu na internetových stránkách e-shopu maraki.cz.
  5. Reklamovat lze pouze zboží zakoupené u Prodávajícího, které je plně uhrazeno.
  6. Prodávající odpovídá za vady zboží převzatého Kupujícím.
  7. Kupující má právo uplatnit u Prodávajícího nárok nebo odpovědnost za vady zboží, které vykazují vady, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající.
  8. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím.
  9. Záruční doba je 24 měsíců od data převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou Kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.
  10. V případě výměny zboží za nové zboží začíná běžet nová záruční doba ode dne převzetí nového zboží Kupujícím.
  11. Záruka se nevztahuje na vady, na které byl kupující Prodávajícím upozorněn při uzavření Kupní smlouvy nebo o kterých s ohledem na okolnosti, za nichž byla Kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
  12. Za vadu zboží se nepovažuje změna vlastností zboží, ke které došlo během záruční doby v důsledku opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné péče a/nebo v důsledku přirozených změn materiálů, ze kterých je zboží vyrobeno, a/nebo v důsledku poškození způsobeného kupujícím a/nebo třetí osobou.

 

Část B) Uplatnění reklamace

  1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vady zboží. Po zjištění vady zboží je Kupující povinen zdržet se užívání uvedeného zboží z důvodu možného dalšího poškození.
  2. Kupující může uplatnit reklamaci následujícím způsobem:
    1. prostřednictvím e-mailu zaslaného na následující e-mailovou adresu: info@maraki.cz,
    2. prostřednictvím formuláře pro stížnosti, který je umístěn na internetových stránkách: https://www.maraki.cz/reklamace-a-odstoupeni-od-smlouvy/ .
    3. poštou na adresu: isklad 233027/09, Ing. Mária Kanakis, Diaľničná cesta 5, Hala D, gate 35, 90301 Senec, Slovensko, tel.: +421 948 799 408.
  3. Reklamované zboží musí být doručeno poštou spolu s kopií daňového dokladu a důvodem reklamace na následující adresu: isklad 233027/09, Ing. Mária Kanakis, Diaľničná cesta 5, Hala D, gate 35, 90301 Senec, Slovensko, tel.: +421 948 799 408. Prodávající doporučuje Kupujícímu zaslat reklamované zboží Prodávajícímu alespoň doporučeně, aby bylo možné zásilku v případě její ztráty prokázat.
  4. Za okamžik uplatnění odpovědnosti za vady zboží - reklamace se považuje okamžik doručení reklamovaného zboží spolu s veškerými zákonnými doklady a příslušenstvím Prodávajícímu.
  5. Pokud Kupující uplatní reklamaci, je Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec povinen poučit Kupujícího o jeho právech vyplývajících z uplatnění nároků z odpovědnosti za vady zboží v záruční době v souladu s ustanoveními Občanského zákoníku.
  6. V případě, že Kupující reklamuje zboží z důvodu vady, kterou lze odstranit, má Kupující právo na:
    1. bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, Prodávající je povinen vadu bezplatně, včas a řádně odstranit,
    2. výměnu zboží nebo jeho části, pokud Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
    3. výměnu zboží, pokud to Kupujícímu nezpůsobí vážné potíže,
    4. výměnu zboží, pokud Kupující nemůže zboží řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad.
  7. V případě, že Kupující reklamuje zboží pro vadu, kterou nelze odstranit a která Kupujícímu brání v řádném užívání zboží jako zboží bez vady, má kupující právo na:
    1. výměnu zboží,
    2. odstoupení od Kupní smlouvy.
  8. V případě, že Kupující reklamuje zboží z důvodu jiné neodstranitelné vady, má Kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
  9. Prodávající na základě rozhodnutí Kupujícího, které z těchto práv Kupující uplatňuje (právo z odstranitelné vady nebo právo z neodstranitelné vady nebo právo z jiné neodstranitelné vady), je povinen určit způsob vyřízení reklamace:
    1. okamžitě, nebo
    2. ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů od data reklamace Kupujícího, nebo
    3. v odůvodněných případech (zejména je-li vyžadováno komplexní technické posouzení stavu výrobku) nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace Kupujícím.
  10. Po určení způsobu vyřízení reklamace ze strany Prodávajícího, bude reklamace vyřízena Prodávajícím:
    1. okamžitě, nebo
    2. v odůvodněných případech vyřídí Prodávající reklamaci do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace Kupujícím.
  11. Dojde-li k převzetí předmětu reklamace Prodávajícím v den pozdější než je den uplatnění reklamace Kupujícím, běží lhůty pro určení způsobu vyřízení reklamace a vyřízení reklamace ode dne převzetí předmětu reklamace Prodávajícím, nejpozději však od okamžiku, kdy Prodávající znemožní nebo ztíží Kupujícímu převzetí předmětu reklamace.
  12. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace (tj. po 30 dnech) má Kupující právo:
    1. odstoupit od Kupní smlouvy, Prodávající je následně povinen vrátit Kupní cenu Kupujícímu, nebo
    2. má právo na výměnu zboží za nové.
  13. Pro řádné a včasné vyřízení reklamace Prodávající doporučuje Kupujícímu co nejstručněji popsat vadu, pro kterou je zboží reklamováno, přičemž Prodávající je povinen zabývat se pouze vadou zboží, která byla Kupujícím reklamována.
  14. Při uplatnění reklamace je Kupující povinen prokázat, že reklamované zboží bylo zakoupeno u Prodávajícího. Za tímto účelem Prodávající doporučuje předložit zejména doklad o koupi (fakturu) nebo záruční list, pokud byl vystaven.

 

Část C) Způsob vyřízení reklamace

  1. Pro účely tohoto reklamačního řádu se vyřízením reklamace rozumí ukončení reklamačního řízení:
    1. předáním opraveného zboží:
      1. jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění, o způsobu odstranění vady rozhoduje Prodávající a je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu,
    2. výměnou zboží:
      1. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží nebo, pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu této součásti zboží, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k prodejní ceně zboží nebo závažnosti vady,
      2. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to Kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
    3. vrácením Kupní ceny zboží:
      1. pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží nebo právo od Kupní smlouvy odstoupit (vrácení Kupní ceny),
      2. Kupující má právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od Kupní smlouvy (vrácení Kupní ceny) i v případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, avšak v případě, že Kupující nemůže zboží řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
    4. zaplacením přiměřené slevy z prodejní ceny zboží, jedná-li se o jinou neodstranitelnou vadu, která nebrání řádnému užívání zboží Kupujícím,
    5. pokud je zboží prodáno za nižší cenu nebo má použité zboží vadu, za kterou prodávající odpovídá, má Kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu,
    6. písemnou výzvou k převzetí zboží nebo
    7. odůvodněným odmítnutím.
  2. Pro účely VOP - reklamačního řádu se za opakovaně opravitelnou závadu považuje výskyt jedné opakovaně opravitelné závady více než dvakrát.
  3. Pro účely VOP - reklamačního řádu se za větší počet různých opravitelných závad považuje výskyt více než tří různých opravitelných závad současně.
  4. Nevyřídí-li Prodávající reklamaci do 30 dnů, má Kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od Kupní smlouvy (vrácení Kupní ceny).
  5. Pokud má Kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od Kupní smlouvy (vrácení Kupní ceny), je na něm, které z těchto práv uplatní. Jakmile si však Kupující zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu jednostranně změnit.
  6. Prodávající má právo odmítnout převzetí zboží do reklamačního řízení, pokud je reklamované zboží nebo jeho součásti nepřiměřeně znečištěné nebo nesplňuje základní předpoklady pro hygienicky bezpečné vyřízení reklamace.

 

Část D) Postup při/po uplatnění reklamace

  1. Prodávající vydá při uplatnění reklamace Kupujícímu potvrzení o reklamaci. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je Prodávající povinen doručit potvrzení o reklamaci neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, doručí je Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o reklamaci nemusí být doručeno, má-li Kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem. Potvrzení o přijetí reklamace musí mimo jiné obsahovat identifikaci Prodávajícího a Kupujícího, co je podle Kupujícího obsahem reklamace, způsob vyřízení reklamace, datum a místo přijetí reklamace a podpis zaměstnance Prodávajícího.
  2. Pokud Kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od uzavření Kupní smlouvy, může Prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení. Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nesmí Prodávající po Kupujícím požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiných nákladů souvisejících s odborným posouzením zboží. Prodávající poskytne Kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  3. Odborný posudek obvykle obsahuje: identifikaci osoby provádějící odborný posudek (výrobce nebo jiná autorizovaná osoba), přesný popis stavu posuzovaného výrobku, výsledek posudku (posouzení existence, příčin, povahy a rozsahu závad), datum a místo odborného posudku a podpis.
  4. Pokud Kupující uplatnil reklamaci zboží po 12 měsících od uzavření Kupní smlouvy a Prodávající ji zamítl, je Prodávající povinen v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může Kupující zboží zaslat k odbornému posouzení. Žádost o odborné posouzení může Kupující zaslat na e-mailovou adresu: info@maraki.cz. V případě zaslání výrobku určené osobě k odbornému posouzení nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další účelně vynaložené náklady s tím spojené, Prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li Kupující znaleckým posudkem odpovědnost Prodávajícího za vadu, může Kupující nárok opětovně uplatnit; po dobu provádění znaleckého posudku záruční doba neplyne. Prodávající je povinen uhradit Kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré účelně vynaložené související náklady. Opětovné uplatnění reklamace nelze odmítnout.
  5. Prodávající je povinen uhradit Kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady.
  6. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne doručení předmětu reklamace Prodávajícímu.
  7. V případě, že si Kupující nevyzvedne reklamované zboží ve lhůtě oznámené Prodávajícím nebo pověřenou osobou, je Prodávající oprávněn účtovat přiměřené náklady na uskladnění nebo zboží prodat na účet Kupujícího, o čemž Prodávající Kupujícího předem vyrozumí a poskytne mu dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

 

Část E) Zamítnutí reklamace, resp. kdy Kupujícímu nevznikne právo na reklamaci.

1. Kupující nemá právo na reklamaci, pokud:

  • nemá záruční list (nebo daňový doklad),
  • zboží nebylo zakoupeno u Prodávajícího,
  • neoznámí zjevné vady zboží při jeho převzetí,
  • uplyne záruční doba,
  • pokud se jedná o mechanické poškození zboží způsobené Kupujícím,
  • pokud vada zboží byla způsobena v rozporu s informacemi uvedenými na webové stránce v části: Péče o kožené výrobky,
  • pokud je vada zboží způsobena používáním zboží, které neodpovídá přirozenému prostředí zboží z hlediska intenzity, vlhkosti, chemických a mechanických vlivů,
  • pokud byla vada zboží způsobena neodborným zacházením nebo zanedbáním péče o zboží,
  • pokud je vada zboží způsobena poškozením zboží v důsledku nadměrného zatížení nebo používání v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného používání zboží,
  • pokud je vada zboží způsobena poškozením zboží v důsledku neodvratitelných a/nebo nepředvídatelných událostí,
  • pokud byla vada zboží způsobena náhodným poškozením a náhodným znehodnocením zboží,
  • pokud byla vada zboží způsobena zásahem do zboží neoprávněnou osobou.

2. Prodávající informuje Kupujícího o platformě pro řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli online na úrovni Evropské unie, kterou poskytuje Evropská komise za účelem zvýšení bezpečnosti a spravedlnosti online nakupování prostřednictvím přístupu ke kvalitním nástrojům pro řešení sporů.

Další informace naleznete na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

3. Prodávající informuje kupujícího o možnosti obrátit se na společnost pro ochranu spotřebitele, která ve svých pobočkách poskytuje bezplatné poradenství spotřebitelům. Kontakt: Společnost pro ochranu spotřebitele, Nábr. jána Pavla II. 439/16, 058 01 Poprad, tel.: 0944 533 011, e-mail: info@sospotrebitelov.sk.

 

Článek X

Odstoupení od Kupní smlouvy

  1. Odstoupením od Kupní smlouvy se Kupní smlouva ruší od počátku.
  2. Prodávající má právo odstoupit od Kupní smlouvy, pokud zejména:
    1. Kupující nezaplatil dohodnutou Kupní cenu řádně a včas,
    2. Kupující v předchozích smluvních vztazích podstatným způsobem porušil své povinnosti vůči Prodávajícímu,
    3. toto právo vyplývá z těchto VOP.
  3. Odstoupí-li Prodávající od Kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat Kupujícího.
  4. Kupující má právo od Kupní smlouvy odstoupit:
    1. pokud Prodávající nedodal zboží řádně a včas,
    2. pokud Prodávající nevyřídí reklamaci do 30 dnů od uplatnění práv z odpovědnosti za vady zboží,
    3. bez udání důvodu do 14 dnů od uzavření Kupní smlouvy za podmínek stanovených ve VOP.
  5. Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu Kupní cenu nebo prodejní cenu, pokud již byla zaplacena, nebo Kupní cenu nebo prodejní cenu sníženou v souladu s VOP a příslušnými právními předpisy (např. snížení o dodatečné náklady; dodatečnými náklady ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele se při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Kupujícím a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím).

 

Článek XI

Odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím bez udání důvodu

1. Právo odstoupit od Kupní smlouvy dle tohoto článku VOP má pouze kupující - spotřebitel, tj. fyzická osoba, která je zároveň kupujícím a při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.

2. Pokud je Kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (prostřednictvím e-shopu) nebo mimo provozovnu Prodávajícího a zároveň pokud Prodávající včas a řádně poskytl Kupujícímu informace o právu na odstoupení od smlouvy, podmínkách, lhůtě a postupu pro uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy, včetně formuláře pro odstoupení, a zároveň splnění zákonem požadovaných skutečností, má Kupující v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě Kupní smlouvy uzavřené na dálku právo odstoupit od Kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží (dále jen „odstoupení od Kupní smlouvy) bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce.

3. Ustanovení o odstoupení od Kupní smlouvy se nevztahují na slevové a dárkové poukazy.

4. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den zákonné lhůty pro odstoupení.

5. Pokud Prodávající poskytl Kupujícímu informaci o odstoupení od Kupní smlouvy bez uvedení důvodu v zákonné lhůtě dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku plynutí lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy, končí lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy uplynutím 14 dnů ode dne, kdy Prodávající dodatečně splnil informační povinnost ohledně odstoupení od smlouvy ve vztahu ke Kupujícímu.

6. Pokud Prodávající neposkytl Kupujícímu zákonem požadované informace o možnosti a způsobu odstoupení od Kupní smlouvy ani v dodatečné lhůtě podle předchozího odstavce, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne převzetí zboží.

7. Zboží se považuje za převzaté Kupujícím okamžikem, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce:

  • převezme všechny části objednaného zboží (v okamžiku převzetí poslední části nebo posledního kusu), nebo
  • pokud je zboží objednané Kupujícím v jedné objednávce dodáno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední.

8. Kupující je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, jejímž předmětem je dodávka zboží, i před počátkem běhu lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy.

9. Oznámí-li Kupující Prodávajícímu v zákonné lhůtě pro odstoupení od Kupní smlouvy, že od Kupní smlouvy odstupuje, Kupní smlouva se od počátku ruší. Pro odstoupení od Kupní smlouvy může Kupující využít obecný formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy, který Prodávající doručí Kupujícímu. Uvedený formulář musí obsahovat alespoň jméno a příjmení Kupujícího, číslo objednávky, označení zboží. Kupní cena bude vrácena způsobem, jakým byla uhrazena. V případě, že Kupující požaduje vrácení kupní ceny na bankovní účet, uvede číslo účtu (IBAN) pro vrácení Kupní ceny.

10. Kupující má právo v rámci lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy zboží po převzetí rozbalit a vyzkoušet způsobem obvyklým při nákupu v kamenném obchodě, a to v rozsahu nezbytném pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.

11. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy v zákonné lhůtě pro odstoupení od smlouvy, odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku takového nakládání se zbožím, které je nad rámec nakládání nezbytného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

12. Kupující bere na vědomí, že v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele nemůže při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku odstoupit od Kupní smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků kupujícího, zboží vyrobeného na zakázku nebo zboží určeného speciálně pro jednoho kupujícího,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen,
  • prodej zboží, které může být po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.

13. V případě uplatnění práva na odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy nebo je předat Prodávajícímu či osobě pověřené Prodávajícím k převzetí zboží. Zboží musí být zasláno na adresu Prodávajícího: isklad 233027/09, Ing. Mária Kanakis, Diaľničná cesta 5, Hala D, gate 35, 90301 Senec, Slovensko, tel.: +421 948 799 408. To neplatí, pokud Prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle věty první se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.

14. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy ve smyslu platných právních předpisů, je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, Kupní cenu (odstoupení od smlouvy v celém rozsahu) nebo prodejní cenu (v případě odstoupení od Kupní smlouvy z části), pokud již byla uhrazena, nebo Kupní cenu sníženou v souladu s VOP a platnými právními předpisy (např. snížení o dodatečné náklady; dodatečnými náklady ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele se při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Kupujícím a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím), a to stejným způsobem, jaký použil Kupující při své platbě. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem, pokud s tím Kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

15. Prodávající není povinen uhradit Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Kupujícím a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím.

16. Kupující bere na vědomí, že náklady na dodání budou vráceny pouze v případě odstoupení od Kupní smlouvy v celém rozsahu.

17. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, není Prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky/platby Kupujícímu dříve, než mu Kupující předá (dodá) zboží, nebo dokud Kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět Prodávajícímu.

18. Kupující bere na vědomí, že pokud odstoupí od Kupní smlouvy, je povinen uhradit náklady na vrácení zboží Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí zboží. Kupující bere na vědomí, že pokud odstoupí od Kupní smlouvy, nese rovněž náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.

19. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku také manipulace se zbožím, která přesahuje rámec manipulace nezbytné pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy a dodá Prodávajícímu zboží, jehož hodnota je snížená v důsledku takového nakládání se zbožím, které je nad rámec nakládání nezbytného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží, má Prodávající vůči Kupujícímu právo na náhradu škody ve výši hodnoty opravy zboží a uvedení zboží do původního stavu, resp. je Prodávající oprávněn požadovat od Kupujícího úhradu snížení hodnoty zboží, přičemž o této skutečnosti musí být Kupující vyrozuměn.

20. Pokud kupující odstoupí od Kupní smlouvy neoprávněně a/nebo v rozporu s platnými právními předpisy, a přesto zašle zboží Prodávajícímu, nebude zboží přijato nebo bude Prodávajícím uskladněno v souladu s příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.

21. Pokud je Kupujícímu spolu se zbožím poskytnuto jakékoliv příslušenství, které je součástí Kupní ceny, je Kupující povinen vrátit zboží s příslušenstvím Prodávajícímu, pokud odstoupí od Kupní smlouvy.

22. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, nemá v souladu se Zákonem o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na dálku nárok na vrácení ceny za doplňkovou službu, je-li předmětem doplňkové smlouvy poskytnutí služby a byla-li tato služba (zejména cena za službu dobírky) poskytnuta v plné výši.

23. Formulář pro odstoupení od smlouvy je k dispozici také na adrese http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/014102Pr2.pdf. 

24. Formulář pro odstoupení od smlouvy je kupujícímu zaslán e-mailem spolu s potvrzením objednávky.

25. V případě, že Kupující nesplní některou z výše uvedených povinností dle VOP, není odstoupení od Kupní smlouvy platné a účinné a Prodávající není povinen vrátit Kupujícímu veškeré prokazatelné platby dle VOP a má rovněž nárok na úhradu nákladů spojených s odesláním zboží zpět Kupujícímu.

 

Článek XII

Alternativní řešení sporů

  1. Pokud Kupující není spokojen se způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost Kupujícího neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání Kupujícím nebo odpoví záporně, má Kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení zákona o alternativním řešení spotřebitelských sporů.
  2. Příslušným subjektem pro alternativní řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce a právnická osoba zapsaná v seznamu vedeném Ministerstvem vnitra Slovenské republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), přičemž Kupující má právo si vybrat, na který z výše uvedených subjektů se obrátí. Možnost Kupujícího obrátit se na soud tím není dotčena.
  3. Návrh na alternativní řešení sporů musí obsahovat:
    1. jméno a příjmení Kupujícího, doručovací adresu, elektronickou adresu a případný telefonický kontakt,
    2. přesné označení Prodávajícího,
    3. úplný a srozumitelní popis rozhodujících skutečností,
    4. označení, čeho se Kupující domáhá,
    5. datum, kdy Kupující kontaktoval Prodávajícího se žádostí o nápravu a informaci o tom, že pokus o vyřešení sporu přímo s Prodávajícím byl neúspěšný,
    6. prohlášení, že stejný návrh nebyl zaslán jinému subjektu alternativního řešení sporů, ve věci nerozhodl soud nebo rozhodčí soud, ve věci nebyla uzavřena mediační dohoda nebo alternativní řešení sporu nebylo ve věci ukončeno způsobem stanoveným v Zákoně o alternativním řešení spotřebitelských sporů,
    7. dokumenty týkající se předmětu sporu, které prokazují skutečnosti uvedené v návrhu.
  4. Důvody, na jejichž základě může subjekt alternativního řešení sporů odmítnout řešit spor podle Zákona o alternativním řešení spotřebitelských sporů, jsou následující:
    1. pokud Kupující podá reklamaci po uplynutí jednoho roku ode dne, kdy prodávající obdržel zamítavou odpověď na žádost Kupujícího o nápravu, nebo po uplynutí 30denní lhůty ode dne, kdy Kupující zaslal Prodávajícímu žádost o nápravu, na kterou Prodávající neodpověděl,
    2. pokud se Kupující před podáním reklamace prokazatelně nepokusil spor vyřešit komunikací s Prodávajícím,
    3. pokud byla záležitost, které se návrh týká, již dříve řešena subjektem a Kupující byl informován, že jeho podání bylo vyřízeno, návrh neobsahuje žádné nové skutečnosti a alternativní řešení sporu by bylo za všech okolností zjevně neproveditelné,
    4. pokud je s ohledem na všechny okolnosti zřejmé, že alternativní řešení sporu by bylo možné pouze s vynaložením nepřiměřeného úsilí.
  5. Kupující může použít formulář, jehož vzor je uveden v příloze č. 1 zákona o alternativním řešení spotřebitelských sporů a který je rovněž k dispozici na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky a každého subjektu alternativního řešení sporů, tj. i Slovenské obchodní inspekce. Kontaktní údaje Slovenské obchodní inspekce: Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, P.O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk, tel.: 02/5827 2123.

 

Článek XIII

Závěrečná ustanovení

  1. Aktuální verze VOP je k dispozici na webové stránce Prodávajícího.
  2. Pokud Prodávající a Kupující uzavřou písemnou smlouvu, ve které se dohodnou na podmínkách odlišných od těchto VOP, bude jejich smluvní vztah vykládán v souladu s touto písemnou smlouvou.
  3. Výše uvedená ustanovení VOP se přiměřeně použijí i na telefonické objednávky.
  4. V případě, že se některé ustanovení VOP stane neplatným nebo nevymahatelným, platnost ostatních ustanovení tím není dotčena.
  5. Vztah založený Kupní smlouvou se řídí právním řádem Slovenské republiky a k řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím jsou příslušné soudy Slovenské republiky. Tím není dotčeno právo Kupujícího využít prostředky alternativního řešení sporů.
  6. Živnostenskou kontrolu provádí v rozsahu své působnosti příslušný živnostenský úřad.
  7. Kupní smlouvu mezi Prodávajícím a Kupujícím lze měnit pouze písemnou dohodou odsouhlasenou oběma stranami nebo potvrzenou e-mailovou komunikací mezi stranami.
  8. VOP jsou sepsány v českém jazyce.
  9. VOP jsou platné ode dne zveřejnění a účinné od 01.05. 2023.

 

 

Nenašli jste všechny informace, které vás zajímají?

 

Kontaktujte nás:

E-mail:             info@maraki.cz

Telefon:           +421 944 806 506

Adresa:            Ing. Mária Kanakis, Novomeského 513/4, 949 12 Nitra, Slovensko

 

V Nitře, 25.04.2023.

 

 

 

                                                                                                Ing. Maria Kanakis